7 april 2013

Förrätts tips

Jamie Oliver, ja kocken från England han vet hur man lagar mat han!
Har några av hans kokböker och jag gillar att se hans program. Han inspirerar på ett kul sätt och det känns fullt möjligt att lyckas med hans recept. Lagom slabbigt och opretentiöst!
 
I veckan när jag letade tips på mat inför helgens middagsbjudning så va det hans recept som vann...
 
Till förrätt hade vi Quesadilla, grönsaker och fyra olika dippor.
Tortilliabrödet hade vi fyllt med philadelphiaost (paprika/kryddor).
 
 
 
Hummus hade jag aldrig för gjort innan men med hjälp av Oliver så ja jäklar... Riktigt gott och en mycket enkel förrätt på stående fot med bubbel.
 
Harissa va osså en ny produkt för mig och den hade en riktigt stark eftersmak. Det är Nordafrikas motsvarighet till Indonesiens sambal oelek.
 
 
Till huvudrätt hade vi...
ja det kommer en annan dag!
 
Ha det bäst!

10 kommentarer:

Editor sa...

Lät gott. Jamie han är bra han! Kramen

TITTILINA sa...

Oh la la! Man kan ju hoppas att man hamnar hemma hos er på cykelfesten ;-)

Limetwig sa...

Hihi ja det hade vatt skoj!

Limetwig sa...

Jamen visst är han! :)

maja...Style & Life by Leia sa...

Håller med om att han är inspirerande....tom för en sån som mig som inte alls gillar att laga mat:)

Life´s Silverlining and I sa...

Hummus är så gott och särskilt när man gör den själv. Kram Nilla

Jennica... sa...

Åhh, så gott! Tack för tipset! Det där ska jag spara.... Känns som en trevlig "stå-förrätt", lagom opretantiöst speciellt framåt sommaren.
Kram!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Han kan den där Jamie! Kram /Nellie

Ida sa...

Men..du skulle ju ringt. Satt här ett stenkast bort och hade gärna mumsat ;) Du är duktig på mat du med, inte bara Jamie!
Vi ses på söndag! Kram

Casa of Mia sa...

Mums så gott, kram