4 april 2013

Belysning

Har skrivit om det förr och gör det gärna igen, lampor är ju lite av en kärlek för mig :)
 
Lite exempel man kan göra själv

och några jag skulle vilja ha om jag hade högt i tak här hemma... ja det skulle jag verkligen vilja!
 
Gillar skärmen som påminner om fågelbur men ändå inte är det. Jimmy Schönnings stora korklampa, har älskat den ända sedan jag såg den i ett reportage från hans hem för många år sedan och stora industrilampor... tänk er att ha en hel hög som hänger där hööögt upp i takstolarna! Dessa är från Apotekarens trädgård i Simrishamn. Ett väl värt besök förresten under sommaren!

 
Har jag sagt det innan? Jag ÄLSKAR lampor!
 
Ännu mer lampor hittar ni hos fabrikörerna...
 
 
Ha det bäst!
 
 

1 kommentar:

Välkommen Hem! sa...

Jag är också HELT lamptokig! Och igår fick jag en ny... så fin så jag storknade lite när jag öppnade paketet.
Kram o ha en skön fredag! Judita