15 februari 2011

Tallrikar + bestick





Älskar att blanda olika tallrikar när jag dukar, tycker det höjer dukningen lite.
Det blir nåt nytt efter varje rätt man ätit...

Här har jag dukat med:
nysilverbestik " Gammel dansk"
mörkblå musselskål från Mateus
mönstrad tallrik från Rörstrand, "Mårbacka"
en stor vit tallrik från ILVA.

Kom på att allt mitt porslin går faktiskt i den blå färgskalan, eller vitt... Ja blått är en färg som står högt i kurs här hemma när det gäller allt förresten!

Fler tallrikar och bestick hittar ni idag på FABRIKEN.

Ha det bäst!




3 kommentarer:

Nilla Q sa...

Vad fint det ser ut!

Kram Pernilla

Maria sa...

vackert med matteusskålen i mitten!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Blå, blå, blå är färgen på min tallrik...blå, blå blå är färgen jsom jag har!!!
Eller nåt i den stilen, sång från barndomen!
FIn dukning du ordnat, gillar o tänka lite ur boxen, nya ideér är gott o få ;.O

KLem Anna