7 november 2010

Söndag

Igår hade vi 8 års middag här hemma. Dottern och 10 kompisar... oj vad det dansades och busande :) Väcker en hel del minnen kan jag säga...
Till efterrätt fick tjejerna göra egna tårter, de fick tre delar sockerkaka och en massa tillbehör. Så kul de hade, detta kan jag varmt rekommendera!
Lyckat party med andra ord!

Idag har vi sorterat alla jultidningar och böcker barnen sålt...hmmm undrar vem det är som jobbat mest med försäljningen... ja så är det nog för många! Men glada blir de när de får sina presenter!

( söndagsbild till inspirations FABRIKEN )

Så nu sitter jag här och bläddrar i några av böckerna jag beställt och tycker de verkar bra, det lilla jag hunnit läsa....

Klocka råd för hem och trädgård innehåller små korta tips om hur vi kan ta hand om våra hem.

Snickra ute, (som mannen förövrigt tyckte var ett bra köp) visa klara tydliga beskrivningar på saker man kan bygga.

Skapa med betong och mosaik tänkte jag ska få inspirera mig inför vårens gjutningar :)


Kan också skriva att det var riktigt gott med varmchoklad med marchmallows och pepparkakor!
Ha det bäst och ta hand om er och era kära!



1 kommentar:

Skogsdoft & havsbris sa...

Fast vi själva varit på kalas idag och tryckt i oss en massa godsaker så blir jag ändå sugen när jag ser alla bilderna från din dotters middag! Låter kul att tjejerna fick göra egna tårtor till efterrätt också!
Hihi, känner igen ett par av böckerna från jultidningsförsäljningen, den med kloka råd har jag också beställt av makens brorssöner så den borde jag få hem snart! Och betongboken har jag köpt tidigare i höst, härlig inspiration inför vårens betongprojekt!
Åh, jag blir ju alldeles rörd över din förfrågan om du fick använda min taklöksbild till en tavla! Så glad jag blir över att du tyckte så mycket om bilden! :) Visst får du använda den, känner mig ju riktigt hedrad! :) Visa gärna bild på tavlan när den är färdig, ska bli spännande att se hur bilden gör sig som tavla! :)
Ha det så bra!
Stor kram från mig!