20 augusti 2010

Middagstips


Förra helgen så hade vi mannens familj på besök från Finland och vi åt
PAELLA med kräftor och grillad lax.
Det är underbart gått så jag vill dela mad mig av receptet, finns kanske nån som vill ha middastips till helgen...

Fräs 4 dl ris med 2 hackade gullökar, 2 pressade vitlöksklyftor, 1 pkt saffran och 4 msk olja. Häll på 8 dl buljong ( jag tog kräft... men ta vad du har hemma, går lika bra med kyckling...), koka 20 min. Salta och peppra.
Strimla 3 paprikor i olika färger och bryn med 4 dl ärtor i olja. Blanda ris och paprika med 200g räkor, 1 burk kräftstjärtar och citronklyftor efter smak på ett stort fat. Ätes som egen rätt eller serveras med kräftor, god grillad fisk och vitlökssås.
Jag brukar köpa "Creme fraich - franska örter" och pressa i en vitlöksklyfta.

Smaklig spis!

Åse

2 kommentarer:

exklusivvardag sa...

Oj vad gott, tror minsann vi ska prova det till kräftorna!

kramar

Cilla sa...

Mmmmm
Det såg både gott & läckert ut!!
Tro jag att det smakade ;0)
Full aktion på penseln?? Hihi
Ha det bäst...