4 juni 2010

Trädgården

Nu, nu är det sommar...
Lite bilder från vår trädgård bjuder jag på i dag!

Denna "gungställning" byggde vi för nån helg sedan och ska snart målas vit...
Tanken är att det ska växa något längs pelarna sen men vad har jag inte bestämt ännu. Kanske något ätbart, blåregn eller nått annat fint som blommar. Den är även gjord så att vi ska kunna ha hängmattor på den sen, alltså en allt i allo ställning!
I bakgrunden ser ni vår grillplats med fikabord, här är det skugga mitt på dagen så det är en given "dra sig tillbaka" plats när det är som varmast.


Här är min peréen rabatt. Det är blandat hej vilt men alla blommor går i blått, rosa, vitt och lime.
Snart blommar pionerna som jag älskar så!

Idag har jag varit med jobb på "ängasläpp" och sett en massa kor och hästar springa ut på bete. Ny upplevelse för mig men det var riktigt kul att se alla djuren bli så lyckliga när de släpptes fria, Barnen som var med tyckte det va jättekul!

Nä nu ska jag dricka ett glas vin och spela spel med sonen innan vi ska cykla och hämta dottern som är på skoldisco!
Ha en skön fredagskväll!

Åse

8 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Ni byggde eran gungställning vi plockade ner den för barnen hade ingen intresse för den längre ja man märker att dom växer.
Ha en skön fredag och helg.

Editor sa...

Trevligt med en snygg gungställning!

Jag kom på att vi totalt glömde bort det där discot ju!! Oj. Men det kommer mer än säkerligen fler.

Trevlig helg till er i solen!!

Den där Marie sa...

Vilken trevlig "gungställning" :) Det är ju helt perfekt att kunna använda den till annat när barnen blivit större.
Kram från Jonna ♥

Stjärnor & Champagne sa...

Vilken fantastisk gungställning!!! MMM lite mer nyfiken får du vara hos mig hihi/ Ha det gott vännen och en trevlig helg/ Kramkram Anne

Jeanette Hornbeck sa...

Hej Åse!
Jättefin ställning! De gröna skålarna gömde sig längst ner i en annan kartong.
Ha en trevlig helg!
Kram jea

Villa Tallbacken sa...

Ah vilken suverän gungställning! Och jag gillade verligen ideén med att kunna använda den till hängmattor sen. *måste genast berätta för maken* :-) Vill också ha!

Fina rabatter också, jag gillar när det är lite blandat och "naturligt". Snyggt!

Kram Elin

A home far away sa...

Kikar in o önskar dig en underbar söndag full med solsken:)

Kram Gunilla i Singapore

Nyanser av vitt sa...

Vad kul att ha sett ett ängasläpp. Välkommen in till mig och delta i min utlottning
Kram Agneta