2 maj 2010

Bara vara hemma...

Ohh så skönt det är att bara gå hemma och fixa och dona! Då trivs jag :)
Har haft flera kvällar denna veckan som jag varit hemma ifrån, visst roliga saker en del men jag behöver så mycket hemmatid för att jag ska må bäst!

Har fått fixa lite plantering i trädgården, målat brädor, tillbringat tid med minsta dottern (de äldsta ska ju bara va med kompisarna), bakat årets första rabarberpaj (kunde inte hålla mig tills mina är färdiga så jag var tvungen att köpa...) och till och med suttit en stund i solstolen för att njuta av den underbara solen.

Det är en häktisk period just nu med mycker som händer men snart, snart ska vi på semester...

Ha det bäst!

Åse

8 kommentarer:

Cilla sa...

Borta bra men hemma bäst..
Där ligger en hel del i det ;0) Absolut håller jag med om att det är såå mysigt att få gå och dona och pyssla här hemma..
MUMS för den där pajen!!
Mys kväll till dig / Cilla

Cilla sa...

Men du ;0)
Då kanske vi skall ta en fika innan du börjar på tisdag #ler#

Anna-Malin sa...

å rabarberpaj...
det måste jag göra i veckan :)

Cathrin sa...

Rabarberpaj är en av mina absoluta favoriter. Blir så sugen! Och så blir jag glad, för jag såg ju att jag vunnit din fina skylt. Hurra! Låter mysigt med en dag hemma, med pysslande och grejande. Själv har jag som vanligt inte fått tid till hälften av allt jag velat. Men lite...

Stjärnor & Champagne sa...

Fyrverkerier?? Har inte ni det på Valborg? Här skjuter dom för fullt kan jag säga....Visst har vädret varit fantastiskt idag...Är röd i ansiktet och på bröstet efter en sittning i solen hihi.
Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

Malin sa...

tack själv för titten och för den fina kommentaren. Låter underbart att bara vara hemma och bara vara. Så sällan man tar sig sig att vara sig själv och stanna upp. Jasså ni ska på semester? vart bär det av då?

Kram Malin

Linruz sa...

Åhhhh vad smarrigt det ser ut med rabarberpaj.
Ha nu en fin vecka.
kram kram Lina

Cilla sa...

Jag har öppet till 18 på tisdag så hinner du kom gärna inom :0)
Ha det bäst!! / Cilla