15 mars 2010

I´m back...


Ja då har man en laptop :)
Det gick tyvärr inte att rädda särskilt mycket från vår dator :( alla mina bilder...Gråter inombords.. Men men det är "bara" till att gå vidare, men det svider!
Har funderat på flickur (eller hur det nu stavas...) Någon som har erfarenhet av detta?
Nu måste jag bara lära mig hur denna sak fungerar... är ju ingen hejare på tekniska prylar! Är jag van vid något så är det svårt att lära om mig... Har ännu inget fotoredigerings program så det måste fixas... Har tidigare använt mig av photoimpact men funderar på photoshop nu... Men då får jag väl gå kurs kan tänkas :)
Nä nu ska jag kolla in vad ni hittar på!

Ha det bäst!

Åse

2 kommentarer:

Editor sa...

Kör på Photoshop tycker jag! Det är bara att öppna en bild, kopiera den så att du inte redigerar i orginalet och sätta igång att testa.
Flickr är bra, bra att ha back-up på. Det är värt några dollar för ett pro-account. Säg inte att alla dina bilder försvunnit? Hade du back-up?
Kram :)

Anonym sa...

Jag gillar också Flickr, har en del bilder där och man kan smidigt dela med sig av dom till andra om man vill det. Photoshop är ju klart bättre att jobba med än vissa andra program. Själv tog jag en kurs som heter Digital bildhantering och är på 7.5 poäng och jag lärde mig massor...även en kompis som jobbar på reklambyrå gick den och även hon lärde sig en hel del. Sen kan man ju alltid hitta en massa tips och tricks på nätet.
Lycka till, vi hörs! Nilssons blogg