25 mars 2010

Årets första fika...

...är avklarad på altanen sittande vid utemöblerna i solsken... Ahhh det är livskvalitet det!
Idag tog vi oss ut, mitt i sjukstugan... grr det håller i sig detta härade...
Bakade morotsmuffins som barnen älskar, bra att "gömma" det nyttiga i det goda!Har virkat lite nu när jag ändå varit hemma. Det blev en liten korg virkat i pappersgarn. Kan va bra som kexkorg, smyckeskorg, nyckelkorg, äggkorg, ja till allt som behöver en förvaringsplats...Ska göra en större också tänkte jag.

Mitt i räffsandet så såg jag att syrenerna börjat knoppas..

Tror ni dessa kommer slå ut till Påsk? Annars är det väl inte lönt att ha påskliljor i trädgården :) Det är ju bara en vecka kvar, måste börja pynta lite.


Och oj oj oj 3000 besökare! Jag tackar det ödmjukaste att ni vill titta in här :) Det ska nog firas minsann lagom så här innan påsk! Håll ögonen öppna så du inte missar något...



Ha det bäst!


Åse

7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Säkert du befinner dig i Sverige? *ler*
:)

Emelie sa...

Vad fint du gjort här inne! Vilken tur att du vågade =) Jag kan faktiskt avslöja för dig att jag också tvekade ett tag innan jag tog det stora språnget...hihi

Den lilla virkade korgen i pappersgarn faller mig så klart helt i smaken! =) Och du så underbart med alla lökar som trotsigt sticker upp och faktistk vill ta plats nu...

Våren är påväg!
Ha en härlig helg!
kram Emelie

House number 15 sa...

Något fikaväder har det INTE varit här idag.
Ni har rena våren där nere här har inga knoppar synts till än har för mycke snö kvar.

Ha det gott!!
Kram C

s.m.i.l.e sa...

Hoppas värmen håller sig, så man hinner ut i trädgården till helgen!

Fin korg du virkat! Fast jag har aldrig hört talas om pappersgarn...?

kram!

Dona blogg sa...

Vi har också fikat ute!
Och mer hoppas jag det blir i helgen. Ser redan solen - så det lovar gott.

Kram till dig!

StrandviksVillan sa...

Orättvist!!
Hos oss finns knappt en bar fläck nånstans, drivorna är högre än en själv på vissa ställen...
Men snart är det väl vår hos oss också, hoppas vi ;)

Ha en fin fredag!

Tigris Predikantan sa...

Gratulerar till de 3000!!!
:)