24 januari 2010

Sömnad, byggande och kloka ord

Idag har jag äntligen kommit till skott... Jag hittade symaskinen under en hög med tyger som ska... ja bli nåt fint är det tänkt! Tanken var att Hobbyhörnan skulle städas men så blev det inte alltså. Mannen påpekade att -hmm nu blev jag distraherad igen... Men NÄ nu äntligen gör jag det jag har tänkt på i två veckor men inte hunnit med :)))

Det blev en kjol till min lilla 2½ åring. Lila är egentligen ingen favorit färg för mig men hon "behövde" en! Har tidigare sett en kjol som påminner om modellen, så den minnesbilden utgick jag från.

Har även hunnit med att bygga klätterställningar till 7 åriga dotterns hamster. Men det var för mörkt att fota när de var färdiga . Tänk egendesignade klätterställningar, lyxlirare!

Måste bara dela med mig några ord från min kloka 7 åriga dotter ang. Haiti katastrofen. Vi satt och pratade och hon sa:

- de kan ju bara flyga därifrån.

-Men de har ju inga pengar, sa jag. Hon svarade mig då med att:

-Flygplanen kan väl vara så snälla så de kommer och hämtar dem gratis!

Ja ibland finns det "enkla" lösningar...:)

Hoppas er start på veckan blir bra!

Åse

7 kommentarer:

Hvita Hjärtat sa...

Åh en sån sööt kjol! Måste själv försöka sy några kjolar åt min lilla tös till sommaren :o)

Ha en bra vecka!

Kram,
Jennie

s.m.i.l.e sa...

Vilken fin kjol! Tack för inspirationen. Just nu verkar min lilla tjej tycka bättre om kjol än klänning, så det passar ju perfekt.

Ja du, tänk om världen styrdes av kloka 7-åringar... Så mycket snällare värld vi hade haft.

kram och trevlig vecka!

VIT och PASTELL sa...

Ja barn är så kloka! Jättesöt kjol - jag älskar lila!

Kram Mia

Cathrin sa...

Så kloka de kan vara ibland. Och korkade vi vuxna. Önskar jag var mer slängd med symaskinen. Min 3,5-åring vägrar jeans just nu. Jag vill vara fiiiiiin mamma! skriker hon bara. Suck!

Kram

House number 15 sa...

Vad duktig du är på att sy, jättesöt kjol.

Tackar för awarden!! Måste klura lite vad jag ska skriva. Tusentack!!

Ha det gott, kram/C

Nilla Q sa...

Vilken fin kjol! Att kunna sy ur minnet så där - vad duktig du är!! Och jag som tycker om lila tyckte verkligen den blev superfin:)

Vilken klok dotter du har. De enkla lösningarna är ju oftast de bästa!

Kram Pernilla

enligtanna.blogg.se sa...

vilken klok liten flicka du har!
kram anna