29 december 2009

Ytterkläder

Jag brukar försöka ha samma ytterkläder till barnen från ena året till nästa och sen köpa nya på mellandagsrean. Vi brukar ju inte ha så kallt här i skåne förrän i januari-februai. Så blev det även i år trots snön som kom vid jul, förutom sonen som fick nya termobyxor tidigare i år.
Denna overall köpte jag till minstingen på rean, lila är INTE min färg men hon älskade den... suck sa jag och köpte den. Märket är Mikk-line och är super bra. Har tidigare haft samma märke och barnen har alltid varit torra och varma. Kan varmt rekomenderas,tåler allt man kan tänka sig.



Jag behövde själv också en jacka... men den hittade jag ju inte på rean såklart! Men eftersom jag köpte min förra jacka för ca 300:- för 8 år sen så kostade jag på mig denna från Lindex.

Den har gossigt teddy foder på insidan, mysigt!

Inte jätte vädertålig, men det har jag ju annan jacka som är:) Denna ska jag ju inte leka i... olika jackor har olika ändamål! :)





Ha det bäst!



Åse

Inga kommentarer: