29 november 2009

1:a advent

Ja då har man avverkat en dag på trelleborgs julmarknad ska snart iväg igen... Kul, men inte världens bästa ställe... Får hitta någon annanstans till nästa år. För fler gånger blir det helt klart! Någon som vet någan BRA julmarknad i skåne? Tips mottages mer än gärna!
1:a advent och första ljuset är tänt...
Ikväll när julmarknaden är slut då ska jag mysa med familjen, dricka glögg och äta pepparkakor!
Denna tid fram till jul är så mysig. Barnen lite uppspelta och förväntansfulla och vuxna som tisslar och tasslar. Alla ljus som tänds och allt pysslande.
Jag jobbar som fritidspedagog på en skola och där tränas det lussesånger och pysslas för fullt, det är så härligt.
Man ska bara komma ihåg att njuta med!


Ha det bäst!

Åse

8 kommentarer:

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Hoppas att det har gått bra för dig på marknaden. Har varit så nyfiken! Hur kändes det att stå där? Många du kände som kom och hälsade på? Tycker det är jätte synd att jag missade det. Men det får jag ta igen nästa år ;o) Trevlig 1:a advent på er! Kram

Editor sa...

Jag stod på Lorensdal, det var riktigt bra tyckte jag! Tre dagar och mycket folk, rätt mör idag. Stod ute i tält, ok om man var påpälsad.
Kom det många till julmarknaden i Trelleborg?

Anonym sa...

Fin blogg du har. Nej marknaden i Trelleborg höll inte måttet. Gäller att spana vidare. Du fick väl iallafall en försmak av den häftiga känslan av att männsikor gillar det du har gjort och är beredda att betala för det.
Det är det som driver mig att hålla på med det.Hörs Eva Q

Emelie sa...

Att stå på marknad var helt klart en erfarenhet...Tiden gick ju faktiskt fortare än jag trodde - men jag frös...Burr!
Mys med familjen och ha det gott!

Ingun sa...

Ha en fin adventstid. Fin blogg!

Fröken Fräken sa...

jag bor lite för långt från Skåne för att ha koll på ev julmarkander.. men det fick gärna bli fler julmarknader i den här delen av landet!!

Ljuva lantliv sa...

Hej! Så goda muffinsen såg ut i tidigare inlägg. Två marknader som är mysiga att besöka är Högestad gods och Svaneholms slott. Inte minst för de vackra byggnaderna och miljön runt omkring. Kram Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Härligt med julmarkand. Önskar bara att det var lite snö, suck...Inget bra på marknader i Skåne, långt från Östergötland hihi.
Kram Anne